- Bij ontvangst goed kijken of de geleverde motor niet beschadigd is tijdens transport.
- Vergelijk voor inbouw, eerst beide motoren met elkaar.
- Monteer altijd een nieuwe distributieriem.
- Voor inbouw V-snaar/multiriem, drukgroep/koppeling, keerringen, waterpomp enz. controleren en indien nodig vervangen.
- Bij het monteren van het vliegwiel, de bouten altijd met “Loctite” vastzetten.
- Inbouwvoorschriften, smeermiddelen en onderhoudsintervallen van de betreffende fabrikant gebruiken.
- Beschadigde aanbouwdelen vervangen.
- Voor ingebruikname van de motor; lucht-, brandstof-, oliefilter en thermostaat vervangen.
- Monteer nieuwe bougies.
- Controleer het koelsysteem of deze niet verstopt is.
- Na inbouw controleren of alle slangen en filters goed zijn vastgedraaid en of deze goed afdichten.
- Vervolgens alle vloeistof niveaus (water, olie) controleren en indien nodig bijvullen.
- Indien mogelijk de klepspeling afstellen.
- Controleer of alle sensoren correct functioneren.
- Let erop dat de radiateur gelijkmatig warm wordt en de koelventilator aanslaat.
- Omdat onze motoren eventueel langere tijd in het magazijn kunnen hebben gelegen, adviseren wij om de eerst 500 – 1000 km de motor niet vol te belasten, maar voorzichtig in te rijden.
- Al onze motoren zijn ontdaan van vloeistoffen voor transport.
- Aanbouwdelen welke niet tot het draaiende gedeelte van de motor behoren, zoals de dynamo, startmotor, stroomverdeler, vliegwiel, benzine- diesel- en waterpomp vallen niet onder de garantie, mits anders is overeengekomen.
- Zal er ondanks al onze zorgen toch nog een probleem voordoen, aarzelt u dan niet om ons te benaderen.
Let op! Bij het niet juist of geheel niet opvolgen van bovenstaande inbouwinstructies vervalt per direct alle aansprakelijkheid op de garantie’s